LIVE4LIFE    /    magazin    /    Zapečená zelenina Garam Masála

Zapečená zelenina Garam Masála

Magazín by George XS • 6. Únor, 2018

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone

Co je to Garam masála

Garam masála je pikantní až ostrá směs koření připravovaná v jižní Asii, především Indii. Používá se k ochucení například jogurtu, na pokrmy připravované na jehle a na grilu. Recepty se liší nejen podle regionů, ale i dle osobní chuti a žádný z nich není autentičtější než ty ostatní. Jedna možná varianta typická zvláště pro severoindický Kašmír se skládá z římského kmínu, černého pepře, hřebíčku, muškátového ořechu, koriandru, zeleného i černého kardamomu a bobkového listu a často též badyánu. V jižní Indii to bude bez římského kmínu a jen s černým kardamomem, zato krom muškátového oříšku i tzv. muškátový květ. V Pandžábu se vynechá zelený kardamom, badyán i muškát, zato se přidává sušený zázvor. Směs celého koření se obvykle krátce nasucho opraží (což zvyšuje aromatičnost) a poté se umele na prášek. Tradiční jihoasijské hospodyně si připravují garam masálu doma samy podle svého rodinného receptu, běžně se však v zemích tohoto regionu prodávají hotové směsi, které jsou v balené podobě k sehnání i v Evropě

Čas na přípravu: 30-40 min

Ingredience

  • 3 cibule, 7 stroužků česneku
  • 300g hrachu
  • 1 květák, 3 brambory
  • 2 mrkve, 1 lilek, 2 rajčata, brokolici případně další zelenina podle chuti
  • 1-2 lžičky Garam Masala (indické koření)
  • Olej a sůl

Postup

  1. Hrách zalijeme vodou a necháme vařit alespon 30 minut
  2. Po uvaření necháme hrách vychladnout a rozmixujeme na kaši
  3. Na rozpálený olej přidáme nakrájenou cibuli, přepůlené stroužky česneku a osmahneme do zlatova
  4. Přidáme 1-2 lžičky koření Garam masala, zamícháme a poté zalijeme hrachovou kaší
  5. Chvíli restujeme
  6. Poté směs přendáme do zapékací misky
  7. Přidáme na kostičky nakrájené brambory ve slupce
  8. Dále nakrájenou mrkev na a na menší růžičky rozdrobený květák
  9. Dle chuti můžeme přidat i lilek, rajčata, brokolici a dlší zeleninu
  10. Osolíme 1 lžičkou soli
  11. Směs pečeme 40 minut na 200°C
 

Kalorické hodnoty

  • Sacharidy: 151,3g
  • Bílkoviny: 31,2g
  • Tuky: 20,4g
  • Energetická hodnota: 976 kcal

Hodnoty jsou orientační pro celé jídlo

George XS
6. Únor, 2018

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone
Zatím žádný komentář

Přidej svůj názor