LIVE4LIFE    /    magazin    /    Smoothie – když nestíháte ráno snídat

Smoothie – když nestíháte ráno snídat

Magazín by Martin • 19. Únor, 2018

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone
Když potřebujete ráno rychle odejít z domova a není čas na snídani v klidu, přijde na řadu smoothie. Stačí nasypat kousky ovoce a zeleniny do mixéru, přidat semínka, oříšky, jogurt nebo med, a zdravá snídaně je během chvilky hotová. A zatímco se oblékáte a připravujete k odchodu, popíjíte jednu z nejblahodárnějších potravin, které dokážeme tělu dát. Tento hustý, krémovitý nápoj je díky obsahu ovoce a zeleniny plný vlákniny, která povzbuzuje střevní peristaltiku. Sacharidy po ránu dodají spoustu energie, přitom organismus není zatížen komplikovaným trávením bohaté snídaně. Navíc hned po ránu dostanete obrovskou porci vitamínů a minerálů, díky nimž si posilujete imunitu. Výhod, které smoothie jako snídaně představuje, je daleko víc.

Mixovat má smysl

Jíme hodně průmyslově zpracovaných potravin a ty v nás zanechávají stopy různých chemických látek použitých k zvýšení trvanlivosti, zlepšení chuti či vzhledu. To má časem za následek zhoršení zdraví, protože jsme tohoto toxického odpadu plní. Jestli chcete udělat pro své zdraví něco užitečného, je doma rozmixované smoothie dobrou volbou. Vhodnou kombinací ovoce, zeleniny a bylinek si můžete připravit nápoj, který nejen zasytí, ale současně nastartuje proces detoxikace v těle. Přidejte trochu kapusty, mrkve, petržele, celeru, brokolice, květáku, pórku, červené řepy nebo zelí, z bylinek pak především kopřivu, pampelišku či sedmikrásku, všechny tyto druhy mají silné čistící účinky.

Propašujte zeleninu do stravy

Když dětem umixujete ovoce, s chutí ho vypijí. Jestliže do ovocného smoothie propašujete trochu zeleniny, určitě to nepoznají, pokud ho přisladíte medem, javorovým sirupem nebo stévií. Postupně tak můžete dítě zvykat na všechny druhy zeleniny, kterou dosud nejedlo. Po pravdě i starší lidé nejí zeleniny tolik, kolik by měli. V jejich případě může být důvodem skutečnost, že je syrová poměrně tvrdá, takže ji nedokážou už tak dobře rozkousat. Umixovaná do krémovité konzistence je vhodným způsobem, jak seniorům zeleninu do života vrátit. Navíc se mnohem lépe tráví.

Podpořte své úsilí zhubnout

Při hubnutí si můžete připravovat vyvážené smoothie nejen k snídani, ale po celý den. Smoothie je plnohodnotné jídlo, navíc namíchané tak, jak ho právě potřebujete. Ráno si do něj dejte víc ovoce, sacharidy v něm obsažené vám dodají dost energie na práci. Také po fyzické zátěži, jakou je například trénink, je dobré ovocné smoothie pro rychlé doplnění energie. Později během dne nahrazujte stále větší díl zeleninou, ta neobsahuje tolik cukrů, které byste už večer nestihli spálit. Pro pocit sytosti přidejte víc bílkovin, například tvaroh, jogurt nebo některé rostlinné mléko (sójové, mandlové a podobně), a hlavně vlákninu. Každý nápoj by jí měl obsahovat aspoň 10 gramů a to se dá splnit jen vhodným výběrem ingrediencí. Bohaté na vlákninu jsou například borůvky, hrušky, avokádo a kapusta. I při hubnutí potřebujete dostat do organismu tuky, v nichž se rozpouští některé vitamíny. Ty do smoothie dodáte formou ořechů nebo semínek.

Proč nekupovat smoothie

I v tom největším spěchu dokážeme nasypat do mixéru různé ingredience a připravit si zdravý, lahodný nápoj. Všechno, co mixujete je čerstvé a víte přesně, co si do smoothie dáváte. U kupovaného tu jistotu nikdy mít nebudete. Bez ohledu na to, jak krásně vypadá v tom chladícím boxu, je velmi pravděpodobné, že bylo ošetřeno konzervanty. A i kdyby ne, bývají kvůli chuti doslazované cukrem. Taky obsah vitamínů je dost sporný, některé se rozkládají světlem či přítomností kyslíku. Přitom za malou lahvičku kupovaného smoothie dáte i několikanásobně víc, než když si stejné množství připravíte doma.

Martin
19. Únor, 2018

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone
Zatím žádný komentář

Přidej svůj názor