LIVE4LIFE    /    magazin    /    Nebuďte otrokem svého těla

Nebuďte otrokem svého těla

Magazín by Martin • 25. Duben, 2018

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone
Pravidelný pohyb patří k důležitým zásadám zdravého životního stylu. Žít zdravěji se stává nezbytností stále většího počtu lidí a každý ke změnám v životním stylu přistupuje jinak. Velké rozdíly se dají zaznamenat například pokud jde o přístup ke cvičení a posilování ve fitcentrech i individuálně. Zatímco jedni si do svého nabitého týdenního programu zařadili cvičení nebo sport sotva hodinku 2 – 3 krát týdně, řada lidí fitness úplně propadla. Jestliže cvičíte pro radost z pohybu, pro zlepšení zdravotního stavu a psychické pohody, je všechno v pořádku. V podstatě je jen na vás, jestli chcete cvičit dvakrát nebo pětkrát týdně. Častější pohyb, pravidelný režim a tréninkový plán je nutný, když cvičíte kvůli hubnutí a formování postavy, jinak je to vlastně jen o skvělém pocitu. A za ten vděčíme endorfinu, tedy hormonu dobré nálady, který se během sportu uvolňuje do krve.

Pro radost a pozitivně

Když vám doktor nebo výživový poradce řekne, že bez pravidelného pohybu se nic nezmění ani na vaší postavě ani na zdravotním stavu a vy berete cvičení jako otravnou povinnost, dlouho nevydržíte. Když si budete neustále opakovat, že sport a pohyb pro vás není, že to stejně nemá cenu, nebo že to nedokážete, tyto negativní programy se vám zapíší do podvědomí a překonat je bude hodně obtížné. Pohyb má být především zábava a přidanou hodnotou pak spalování tuků, zpevňování postavy a zlepšení zdravotního stavu. Jestliže budete k této nutné změně ve vašem denním režimu přistupovat pozitivně, ta radost se rychle dostaví. Pozitivní myšlení stojí za všemi velkými úspěchy. Pomůže vám při překonávání počátečních neúspěchů a hlavně vydržet, dokud se nedostaví první viditelné výsledky. Pak už je radost a dobrá nálada průvodním jevem každého cvičení.

Nepočítat gramy ani kilojouly

Druhou hodně rozšířenou posedlostí je přehnaná kontrola toho, co sníte. Ve snaze zhubnout co nejrychleji dochází k takovým extrémům, že se můžete dopracovat až k poruše příjmu potravy. Neustálé přepočítávání kalorií a odvažování množství jídla vede často k psychickým blokům, které hubnutí zastavují, takže dosáhnete úplně stejných výsledků, jako když nebudete dělat vůbec nic.Při hubnutí, zpevňování postavy i budování svalové hmoty je nejdůležitější efektivní trénink a vyvážená strava, s příjmem bílkovin, tuků a sacharidů v obvyklém poměru (přibližně 45 – 55 % sacharidů, 15 – 25 % proteinů a 25 – 30 % tuků). Můžete si ho maximálně upravit tak, že snížíte množství přijatých sacharidů ve prospěch bílkovin. Všechny tři základní živiny ale organizmus potřebuje, rozhodně neomezujte ani sacharidy ani tuky pod 50 gramů denně. Spíš, než na to, kolik toho sníte, je lepší se začít soustředit na to, co jíte. Vzdejte se jednoduchých cukrů, přidejte čerstvé potraviny, hlavně zeleninu a ovoce, vyvarujte se průmyslově zpracovaných potravin. Už jen tyto změny jídelníčku podpoří vaše úsilí víc, než když budete neustále počítat energetickou hodnotu snězeného jídla.

Hlavně buďte v pohodě

Relaxace by měla být neodmyslitelnou součástí každého dne, ať už se během něj věnujete čemukoliv. Jestliže pravidelně sportujete, na klidovou fázi byste rozhodně neměli zapomínat. Nejen proto, že potřebujete zregenerovat tělo a překonat únavu, souvisí to také s psychikou. Klidná, pozitivně naladěná mysl vám ke konečnému úspěchu pomůže víc, než rozčilování nad tím, že se věci dějí pomalu. Vezměte se například karatistu, co dokáže jen klidnou soustředěnou myslí. Ke zklidnění a tělesné regeneraci skvěle pomáhá pobyt v sauně. Když se naučíte ji pravidelně navštěvovat, prospějete svalům, kloubům i psychice. Udělejte si z toho rituál a nechte v sauně s potem odplavit kromě toxinů usazených v organizmu také starosti a špatnou náladu.

Martin
25. Duben, 2018

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone
Zatím žádný komentář

Přidej svůj názor