LIVE4LIFE    /    magazin    /    Komplexní trénink, jako volba pro dokonalou postavu

Komplexní trénink, jako volba pro dokonalou postavu

Magazín by Martin • 30. Duben, 2018

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone
Chcete se zbavit tukové vrstvy na břiše, takže dokola opakujete cviky na břicho? Sníte o dokonalých bicepsech a tricepsech a tak do padnutí zvedáte činky? Můžete se snažit sebevíc, bez komplexního tréninku nikdy nedosáhnete takových výsledků, jaké si přejete. Do fitcentra vás nejspíš přivedla touha změnit svou postavu o 200 %, zpevnit ji, zbavit přebytečného tuku, zároveň se narovnat a rozhýbat. Prostě vypadat dobře. Když se ale zaměříte jen na jednu partii, nečekejte rychlou změnu ani tam, ani jinde na těle. Bez celkového procvičení těla si na své sny nesáhnete. Komplexní trénink bude mít dopad nejen na vaši postavu, ale i na zdraví, sílu a vytrvalost. Všechno souvisí se vším.

Potřebujete fyzičku

Dokonalá postava se bez pořádné kondice nevytvoří. Umíte si představit, že máte pevné svalnaté tělo, ale při výšlapu do třetího poschodí se zadýcháte a nejste schopní ani doběhnout tramvaj? Asi těžko. Kromě figury potřebujete taky vytrvalost  a sílu. K tomu všemu dospějete pravidelným procvičováním celého těla a střídáním aerobního i silového tréninku. Pokud jde o aerobní aktivity neboli kardio, jedná se o činnosti dynamické, které jsou zaměřené na velké svalové skupiny a na spalování tuků, pokud se pohybujete intenzivně a dostatečně dlouho, tedy nejméně 30 minut. K efektivním aerobním aktivitám patří hlavně běh, plavání, rychlá chůze, jízda na kole, ale i tanec (zumba). Všechny tyto činnosti zvyšují vytrvalost a tím i kondici, navíc zlepšují okysličení krve v organismu a zlepšují krevní oběh.

Posilujte, i když nejste kulturista

Silový trénink sice vždycky býval spíš mužskou záležitostí, řadu výhod má ale i pro ženy. Přestože je ještě stále dost těch, které mají obavy z toho, že jim narostou nevzhledné svaly a raději cvičí s menší zátěží, popularita silového tréninku vzrůstá už i mezi nimi. Posilování totiž vede ke štíhlé postavě rychleji a to už si hodně žen uvědomilo. Také přispívá k lepší kondici a hlavně dodává sílu, díky níž se ženy cítí soběstačnější a sebevědomější. Výsledkem cviků zaměřených na sílu ovšem není jen růst svalové hmoty, to je pouze jeden z benefitů. Nárůst svaloviny může za to, že se zlepší spalování tuků, a to i tuku viscerálního, který se nachází uvnitř těla, především v problematických partiích břicha. Sám o sobě je viscerální tuk v těle důležitý, protože chrání vnitřní orgány, jako jsou ledviny nebo játra. Když je ho ale nadbytek, představuje velká zdravotní rizika. Silový trénink má zároveň pozitivní vliv na hustotu kostí, takže je dobrou prevencí proti osteoporóze. Ta ve větší míře postihuje ženy, proto by se mu ani ony neměly vyhýbat. Navíc má posilování velký vliv na hladinu anabolických hormonů, především testosteronu a růstového hormonu. A právě růstový hormon stojí za zformováním postavy k dokonalosti, za budováním svalové hmoty a tím i zvyšování schopnosti vašeho těla pálit tuk. Tím silový trénink vede k žádanému snížení hmotnosti díky zvýšenému metabolismu a zvýšené spotřebě kyslíku po cvičení.

O zdraví jde především

O vlivu silového tréninku na růst svalové hmoty a spalování nadbytečného tuku, včetně viscerálního, jsem se už zmínil. Také o zvýšení hustoty kostí díky lepší mineralizaci. To nejsou jediné pozitivní dopady posilování na celkový zdravotní stav. U lidí, kteří pravidelně posilují se snižuje výskyt cukrovky 2. typu a kardiovaskulárních nemocí. Správně nastavený silový trénink vede ke zlepšení svalových dysbalancí, a tím se zlepší také držení těla. To odbourává problémy s bolestí zad. Díky intenzivnímu posilování budou vaše pohyby koordinovsanější a efektivnější, protože dochází ke zlepšení nervových přenosů vzruchů do svalů. Také kvůli přínosu pro naše zdraví je proto důležité trénovat komplexně, tedy střídat aerobní i silové cvičení.

Martin
30. Duben, 2018

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone
Zatím žádný komentář

Přidej svůj názor