LIVE4LIFE    /    Úvod

Funkční pohybový systém

Fyzická aktivita je pro lidský organismus nezbytná, jelikož řídí a udržuje důležité metabolické pochody v těle, což nám umožňuje vykonávat každodenní pohybové činnosti. Fyzická tělesná aktivita má zároveň významný podíl na posílení imunitního systému spolu s vyplavováním endorfinů a jiných hormonů pozitivně ovlivňujících psychický stav.

Co se týče našich kostí, tak ty jsou na silovém zatížení doslova závislé z hlediska tvorby kostní architektury, čímž se stávají kosti silnější, pevnější a tužší. Při zdravém posilování je důležité rozvíjet spolu se sílou i vytrvalostní schopnosti.

Je prokázáno že u vytrvalostních typů zatížení organismus využívá jako zdroj energie tuky, což vede k adaptaci těla na tento způsob fungování a celkově k rychlejší schopnosti spalovat přebytečný tuk. Je tedy důležité, aby člověk nevnímal cvičení a pohybové aktivity jen jako doplněk volného času, ale jako zdroj udržení tělesné a psychické kondice.

Je důležité, aby člověk nevnímal cvičení a pohybové aktivity jen jako doplněk volného času, ale jako zdroj udržení tělesné a psychické kondice.

Somatotypy:

Podle tělesné stavby rozlišujeme tři typy tělesných postav (somatotypy). Každý z uvedených somatotypů má určité předpoklady být úspěšnější v jiném odvětví sportu a v mnoha případech je to i značná výhoda. Nemusí tomu tak být ale vždy, tak rozhodně neberte vaše tělesné předpoklady jako určitý druh omezení k danému sportu a dělejte naplno to co vás baví.

Ektomorf

Vysoký a hubený typ postavy. Disponují menším procentem tělesného tuku a jejich metabolismus bývá přirozeně zrychlený, což působí obtížnější nabírání svalové hmoty.

Endomorf

Jejich postava bývá středně vysoká a procento tělesného tuku je o poznání větší než u ektomorfa. V jejich případě je důležité hlídat si příjem sacharidů a tuků ve stravě.

Mezomorf

Atletická stavba těla s předpoklady k rychlému budování svalové hmoty. Bývají často nejlepšími adepty v mnoha sportech.  Z hlediska výživy nemá jejich metabolismus problém se spalováním přebytečných tukových zásob.


a mnohem víc tě teprve čeká

10 týdnů, 50 tréninků. Desítky receptu.
Popis funkčního pohybového systému

pouze za
850Kč
nečekej a začni

OBJEDNAT

Spolu to zvládneme!